Lucrările la Coridorul IV Pan European bat din nou pasul pe loc. Reabilitarea tronsonului de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria este blocată de noi procese deschise de firmele care au pierdut licitaţia şi au contestat în mod repetat rezultatele. Din cauza întârzierilor de aproape doi ani, proiectul ar putea rămâne fără finanţarea europeană nerambursabilă.
Reabilitarea tronsonului Vinţu de Jos-Simeria, parte a obiectivului de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, a fost blocată din nou de compania Swietellsky, care a dat în judecată CFR SA. Austriecii au contestat la Tribunalul Bucureşti decizia de atribuire a contractului în favoarea spaniolilor de la FCC Construcción SA.
Licitaţia pentru reabilitarea acestui sector de cale ferată a demarat încă din 2011 şi a fost marcată de numeroase contestaţii, care au blocat proiectul timp de doi ani.
Războiul contestaţiilor
Proiectul cuprinde lucrări de reabilitare şi de modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Costurile totale ale lucrărilor se ridică la 1,25 miliarde de lei (300 milioane de euro), iar finanţarea este asigurată de Comisia Europeană (85%) şi Guvernul României (15%). Proiectul de reabilitare a fost tergiversat de firmele care şi-au disputat contractul, disputele fiind arbitrate de instanţele judecătoreşti şi de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
În noiembrie 2011, comisia de evaluare desemnată de CFR SA a declarat câştigătoare oferta consorţiului Swietellsky-Alstom-Strabag-Arcada-Euro Construct Trading ’98-Transferoviar Grup. Asta cu toate că oferta asocierii FCC Construcción SA-Alpine-Azvi-Straco a fost cu 94,7 milioane de lei mai mică decât cea câştigătoare. Spaniolii de la FCC Construcción au contestat rezultatul licitaţiei,