ProCredit Bank, un jucător de talie mică specializat pe nişa afacerilor micro şi a producătorilor agricoli, a raportat la finalul anului trecut o pondere a creditelor neperformante de 5,5%, nivel de cinci ori mai mare faţă de 2007-2008. Ponderea întârzierilor la plată este totuşi de aproape trei ori sub nivelul pieţei în condiţiile în care banca are o expunere redusă pe segmentul persoanelor fizice.
"Clienţii microîntreprinderi au fost primii afectaţi de criză, în timp ce întreprinderile de talie medie au resimţit mai târziu problemele din economie. Acum situaţia s-a stabilizat şi mă aştept la o aplatizare a creditelor neperformante", a declarat Ilinca Rosetti, directorul general al ProCredit.
Banca şi-a stabilizat afacerile în 2011 după doi ani în care a raportat pierderi pe fondul subţierii bilanţului şi al creşterii cheltuielilor cu provizioanele de risc. Anul trecut, ProCredit a raportat un profit de 631.000 de euro faţă de o pierdere de 3,2 mil. euro în 2010, după ce portofoliul de credite s-a majorat cu 7% şi veniturile au crescut cu 10%.
Volumul total al creditelor acordate de ProCredit era de 192 mil. euro la sfârşitul lunii decembrie 2011. Creditele acordate în agricultură au înregistrat o creştere cu 21% şi au ajuns la 53 mil. euro. "Agricultura a fost cel mai puţin afectată de criză, iar rata creditelor neperformante în acest sector este foarte mică", a spus Rosetti.
ProCredit a constituit anul trecut provizioane pentru acoperirea pierderilor din credite neperformante de aproape 11 mil. euro, în creştere cu 32% comparativ cu 2010.
Soldul depozitelor atrase de la clienţi a crescut cu 19% pe parcursul lui 2011 şi a ajuns la 171 mil. euro chiar dacă numărul deponenţilor a scăzut cu 6%. Peste 70% din depozite sunt atrase de la clienţii persoane fizice.
Banca avea la finalul anului trecut circa 65.000 de clienţi, în scădere cu