Canon, producatorul japonez de camere foto digitale si imprimante, a inregistrat o stagnare a afacerilor din Romania in primul trimestru, insa compania estimeaza ca va incheia anul cu o crestere situata intre 5 si 7%. "In primul trimestru al acestui an zona de consumer imaging - respectiv foto-video, imprimante, scannere, este in stagnare fata de anul trecut. Noi ne asteptam pentru acest an la o crestere de 5-7% a vanzarilor pe Romania. Produsele pentru business merg mai bine din acest punct de vedere. Romanii prefera sa cumpere o imprimanta mai buna, decat o camera foto", a declarat pentru ZF Nicu Stancescu, marketing manager al Canon Romania.
Pe de alta parte, stagnarea din T1 este vazuta totusi ca o performanta, in conditiile actuale de piata, a precizat pentru ZF Omer Zimmer, manager de comunicare si marketing pentru Canon CEE (Europa Centrala si de Est).
"Insa din datele pe care le avem pana in acest moment observam o incetinire a pietei. In unele tari avem in continuare crestere, in timp ce in altele vanzarile au scazut. Rezultatele din primul trimestru in Romania sunt peste ceea ce estimasem noi la inceputul anului", spune Zimmer.
El spune ca anul acesta rezultatele companiei vor fi in scadere la nivel global, insa in Europa Centrala si de Est va exista in continuare crestere.
"Chiar daca nu vom vinde la nivelul anilor trecuti, oamenii tot vor cumpara, dar vor fi mai atenti la calitate. Si in Romania avem potential de crestere anul acesta", mentioneaza Zimmer.
Canon asteapta de anul viitor o crestere a cifrei de afaceri intre sase si 10% si a profitului cu 6% datorita patrunderii pe noi segmente de piata, in special pentru solutii adresate mediului de business.
Zimmer a mentionat ca nu sunt prevazute disponibilizari in cadrul companiei si nici modificari in strategia de extindere. "Nu vom renunta la planurile de extindere si