Chiar dacă reprezentanţii Bisericii au prins repede secretul „e-commerce-ului“ şi vând online de la tămâie până la acatiste şi abonamente lunare la pomelnice, aceştia rup pactul cu Internetul când vine vorba să-l „propovăduiască“ şi la sate.
Biserica s-a obişnuit repede cu beneficiile internetului. S-au obişnuit cu acatistele, pomelnicele, spovedaniile online şi cu pay-pal sau euro, ba chiar au creat şi o „cutie a milei online“ pentru construirea Catedralei Neamului, căreia îi sunt dedicate deja două site-uri. Însă dacă este vorba despre promovarea Internetului către oamenii care nu au încă acces la el, Biserica îşi aduce aminte de o vorbă veche „să faci ce zice popa, nu ce face popa“.
Internetul înseamnă „manipulare ideologică şi cyber-terorism“
„Biserica utilizează ea însăşi mijloacele moderne de comunicare, inclusiv Internetul, în lucrarea sa pastoral-misionară, social-filantropică, cultural-educaţională şi administrativă deoarece acestea sunt instrumente de lucru rapide şi eficiente. Însă lumea virtuală a Internetului poate să influenţeze în mod negativ relaţiile interumane, prin utilizarea fără responsabilitate a libertăţii de acces, poluarea informaţională, posibilitatea controlului şi supravegherii persoanelor, terorismul digital sub masca anonimatului, manipulare ideologică şi cyber-criminalitate“, se arată într-un comunicat de presă emis de Patriarhia Română luni. Acesta vine ca urmare a unei solicitări informale a unor reprezentanţi ai Ministerului Telecomunicaţii pentru a sprijini răspândirea Internetului în toate colţurile ţării.
Recomandare: echilibru şi discernământ
Reprezentanţii Patriarhiei recunosc, în acelaşi comunicat, avantajele Internetului, însă recomandă folosirea acetuia cu măsură. „De aceea, Biserica recomandă echilibru, discernământ şi luciditate în folosirea noilor tehnologii ale informaţiei