Jobul pentru o viaţă în aceeaşi companie este pe cale să devină un mit odată cu intrarea în câmpul muncii a tinerilor care vor forma viitoarea generaţie de angajaţi. Avansul tehnologic şi schimbarea mentalităţii tinerilor faţă de carieră sunt motivele pentru care viitorii angajaţi vor schimba, în medie, câte cel puţin şapte locuri de muncă pe parcursul vieţii profesionale, aceasta a fost una dintre concluziile celei de-a treia ediţii a dezbaterii HR Insider, organizată în fiecare lună de ZF Corporate, serviciul online specializat de ştiri al ZF.
Noua tendinţă este favorizată de lipsa de consiliere profesională din şcoli, tinerii fiind confuzi în legătură cu tipul de job care li s-ar potrivi. Pe de altă parte, nici angajatorii nu au o vizibilitate foarte mare legată de nevoile pe care le vor avea în următorii ani, având în vedere că o mare parte din joburile care vor fi cerute peste cinci ani, de exemplu, nu s-au inventat.
„«Urmaşii» angajaţilor din generaţia Y (născuţi după 1978 - n.red.), supranumiţi «iY» (generaţia internetului - n.red.) nu se vor rezuma doar la a avea un job sau o familie, ci vor avea, pe lângă aceste aspecte, şi o pasiune sau o cauză pentru care vor lupta. Aşadar, pe viitor, odată cu intrarea în câmpul muncii a acestei generaţii, mă aştept ca schimbatul jobului foarte des să fie un fenomen de masă. Este posibil ca viitoarea generaţie să schimbe mai mult de şapte joburi“, a spus Ştefan Pălărie, preşedinte al Şcolii de Valori, ONG care derulează programe educaţionale pentru tinerii cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani. El a fost prezent la finele săptămânii trecute la cea de-a treia ediţie a HR Insider, o dezbatere lunară destinată domeniului resurselor umane realizată de ZF Corporate. Tema acestei ediţii a fost „Tinerii spun adio jobului pentru o viaţă în aceeaşi companie. Poţi ajunge un top performer într-un domeniu dacă îţi sc