Cristina Dascalu • Una dintre cele doua teze la matematica pentru care, in urma contestatiilor, s-a marit punctajul de la 2,30 la 7, respectiv de la 3,10 la 7,60, a ridicat cele mai mari probleme deoarece rezultatele scrise erau corecte, dar nu si continutul • Profesorii din echipa de contestatie, din Vaslui, n-au tinut cont decat de faptul ca rezultatele erau corecte si nicidecum de demonstratia dupa care s-a ajuns la respectivul rezultat, astfel, faptul ca desi elevul pur si simplu a scris baliverne, dar pentru ca din aceste baliverne rezultau raspunsuri corecte, a reusit sa santajeze profesorii vasluieni ca elevii sa primeasca nota de trecere
In cazul uneia dintre cele doua teze de la matematica din cadrul sesiunii de vara a bacalaureatului profesorii care s-au ocupat de rezolvarea contestatiilor au fost pusi intr-o dilema care s-a finalizat cu sanctionari doar in cazul lor. Initial, teza a fost evaluata sub nota de admitere de catre profesorii din centrul de corectare al municipiului Iasi. Notarea a fost astfel deoarece, desi rezultatele la probleme erau corecte, parcursul rezolvarii lor nu avea nici o legatura cu matematica, absolventul necunoscand nici operatiile matematice elementare. In consecinta, nota nu a fost de admitere. In schimb, pentru ca pentru aceasta teza s-a depus o contestatie, dupa rezolvarea ei, notarea a ajuns la aproximativ 7. Profesorii din echipa de contestatie erau din Vaslui. Acestia n-au tinut cont decat de faptul ca rezultatele erau corecte si nicidecum de demonstratia dupa care s-a ajuns la respectivul rezultat. Astfel, faptul ca desi elevul pur si simplu a scris baliverne, dar pentru ca din aceste baliverne rezultau raspunsuri corecte, a reusit sa santajeze profesorii vasluieni si sa primeasca nota de trecere. La cea de-a doua teza la matematica, problemele au fost de alt ordin.
Eroarea, descoper