După ce un ponei cât o palmă a stârnit furia diasporei şi autosesizarea unor politicieni şi jurnalisti, Horia-Roman Patapievici, a încercat să desfiinţeze acuzaţiile de pornografie şi
După ce un ponei cât o palmă a stârnit furia diasporei şi autosesizarea unor politicieni şi jurnalisti, Horia-Roman Patapievici, a încercat să desfiinţeze acuzaţiile de pornografie şi antisemitism aduse tinerilor artişti români care au expus la New York.
"Nu trageţi în ponei!" suntem somaţi în Cotidianul. Patapievici, Mungiu, Perjovschi şi Oroveanu, alături de alţi intelectuali, au pledat cauza neamestecării cenzurii politice în subiectele artei. Principala miză care i-a adus la Cărtureşti atât pe invitaţi, cât şi pe mulţi alţi oameni de cultură a fost discutarea acuzaţiilor aduse mai întâi în revista "New York Magazin", preluate de unele canale de presă din România şi soldate cu o anchetă a Senatului pe marginea activităţii ICR, acuze pe care directorul acestei instituţii le-a declarat "riguros false" şi "lipsite de orice bază".
"Freedom for Lazy People" nu poate fi acuzată de antisemitism sau obscenitate scrie România Liberă. Patapievici a afirmat că la ora actuală creaţia artistică cunoaşte o diversitate de forme de expresie şi că ICR îşi propune să pună în contact creaţia actuală cu mediul cultural internaţional într-o manieră neutră valoric, în sensul că nu privilegiază anumite formule estetice. Potrivit lui Patapievici, poneiul cu o zvastica desenată pe partea dorsală nu poate fi considerat o expresie a unei atitudini pronaziste: "Credeţi că Al treilea Reich v-ar fi trimis la zdup sau v-ar fi lăudat în academia nazistă? Vă asigur că nu v-ar fi lăudat nimeni".
Gândul remacă schimbul de contre şi anunţă "Războiul Poneiului cu băţ în fund"- Scandal cultural şi politic. Ziarele şi televiziunile anti-Băsescu şi-au găsit rapid încă un motiv