Florin Gheorghe, care a lucrat mai bine de un deceniu în vânzări pentru companii precum Piritex, Pagini Aurii, Colgate-Palmolive sau Wrigley, şi-a înfiinţat în 2009 alături de cumnatul său propria fabrică de mobilă care a ajuns astăzi la 40 de angajaţi şi afaceri de circa 2 milioane de euro.
Antreprenorul, 39 de ani, şi-a deschis fabrica de mobilă Theta în criză şi are în plan dezvoltarea unui lanţ de 15 magazine în cele mai mari oraşe din ţară şi creşterea cifrei de afaceri la 5 milioane de euro în următorii trei ani.
„Iniţial am deschis la Ploieşti o unitate de producţie într-un spaţiu de 700 de metri pătraţi. Peste un an şi jumătate am închiriat în acelaşi loc o altă hală de 700 de metri pătraţi şi anul trecut am mai crescut cu alţi 700 de metri pătraţi. Astfel, am ajuns la un spaţiu total de producţie şi depozitare de 2.100 de metri pătraţi“, afirmă Florin Gheorghe.
Antreprenorul spune că a început să lucreze mobilă pentru clienţi persoane fizice, însă şi-a dat seama repede că se lupta cu morile de vânt pentru că există mulţi producători mici şi evaziune mare. Atunci a luat decizia să lucreze direct cu arhitecţi şi firme de construcţii. „La început a fost foarte greu. De fapt, când am decis să intru în acest business nu ştiam domeniul şi nu ştiam cât de greu va fi. Înainte eu mai cochetasem cu antreprenoriatul, însă în alte domenii, precum imobiliarele şi comerţul (magazine pentru femei însărcinate - n.red.).“
Florin Gheorghe îşi aminteşte că a decis să se implice în producţia de mobilă la cererea cumnatului său, fostul director general al Foris Mob - fabrica de mobilă a Piritex. În acea perioadă el era directorul comercial al grupului Piritex, aflat astăzi în insolvenţă.
„Am preluat conducerea departamentului de marketing şi vânzări al Piritex în 2001, când compania avea afaceri de circa trei mi