Unul dintre cei doi mecanici ai locomotivei trenului deraiat în Galicia comunicase că viteza de deplasare era de 190 de kilometri pe oră în momentul accidentului, pe un segment unde viteza maximă admisă era de 80 de kilometri pe oră, relatează ziarul El Pais.
"Sper că nu vor fi morţi, pentru că îi voi avea pe conştiinţă", a comunicat mecanicul imediat după deraiere, înainte de a cunoaşte amploarea accidentului.
Înaintea deraierii, mecanicul anunţase prin radio viteza de 190 de kilometri pe oră, în scurt timp a anunţat 200 de km/h, iar în curba unde a avut loc accidentul a repetat că revenise la 190 de km/h, afirmă surse din cadrul anchetei citate de El Pais.
Trenul, care circula între Madrid şi El Ferrol (nord-vestul Spaniei), a deraiat miercuri seară, pe un tronson de mare viteză, înainte de gara Santiago de Compostela, iar bilanţul este de cel puţin 78 de morţi.
Pe acel segment de cale ferată, viteza maximă admisă era de 80 de kilometri pe oră, dar mecanicul nu a explicat de ce rula cu o viteză de peste două ori mai mare.
Segmentul feroviar unde s-a produs accidentul nu este echipat cu sistemul european de reducere automată a vitezei excesive (ERTMS - Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar).
Unul dintre cei doi mecanici ai locomotivei trenului deraiat în Galicia comunicase că viteza de deplasare era de 190 de kilometri pe oră în momentul accidentului, pe un segment unde viteza maximă admisă era de 80 de kilometri pe oră, relatează ziarul El Pais.
"Sper că nu vor fi morţi, pentru că îi voi avea pe conştiinţă", a comunicat mecanicul imediat după deraiere, înainte de a cunoaşte amploarea accidentului.
Înaintea deraierii, mecanicul anunţase prin radio viteza de 190 de kilometri pe oră, în scurt timp a anunţat 200 de km/h, iar în curba unde a avut loc accidentul a repetat că revenise la 190 de km/h, af