Lucrează ca logoped de aproape 30 de ani, iar de-a lungul carierei s-a confruntat cu cazuri unice, pe care a reuşit să le rezolve. Datorită ei, copiii reuşesc să se exprime corect.
La îndemnul părinţilor, Florentina Manoilă a urmat Liceul Pedagogic, Secţia Învăţători, în municipiul Craiova. Acolo, desfăşurând practică pedagogică, s-a ataşat de copii şi a început să îi placă această activitate. „Am vrut să cunosc mai multe despre psihologia copilului şi educaţia lui, de aceea am urmat cursurile Facultăţii de Pedagogie din Bucureşti, unde m-am specializat în educaţia copiilor. Voind să mă întorc aproape de meleagurile natale, am luat repartiţie în 1975 la Şcoala Ajutătoare, ca profesor defectolog“, spune Florentina Manoilă. Aici învăţau copii cu un nivel intelectual mai scăzut, care nu puteau să facă faţă cursurilor din şcoala de masă. „În acea perioadă predam toate materiile la clasele I-IV. A fost foarte greu, deşi erau copii puţini, dar fiecare dintre ei avea nevoile lui. Mi-a trebuit foarte multă răbdare. Parctic, aici m-am specializat să lucrez cu copiii cu dizabilităţi“, adaugă logopedul. Printr-un complex de împrejurări, în anul 1981, postul de defectolog s-a desfiinţat şi Florentina Manoilă s-a titularizat la Centrul Logopediv Interşcolar numărul 12, în cadrul Şcoalii Generale Constantin Brâncuşi. „E o activitate foarte grea, care solicită multă răbdare, îţi trebuie mult har şi fler, fără de care nu prea poţi să desfăşori o activitate terapeutică. Întâlnesc copii cu aceleaşi tulburări de vorbire, dar fiecăruia în mod individual trebuie să îi aplic terapia specifică“, a mai spus Florentina Manoilă. Din 1985 până acum câţiva ani a fost singurul logoped din Târgu-Jiu care lucra cu copiii cu dizabilităţi verbale din învăţământul de masă. „Din 1981 fac terapie logopedică şi pot să spun că meseria m-a ales pe mine. Am fost foarte solicitată, pentru că veneau foa