Manualele auxiliare de la clasa pregătitoare au fost bine primite de elevi şi de profesorii institutori ai acestora. Ele sunt pline de imagini şi de jocuri menite să dezvolte creativitatea micilor şcolari, iar preţurile lor nu foarte mari le-au făcut destul de atractive pentru profesori şi elevi.
Învăţătoarea Carmen Turcu, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, referindu-se la acest subiect, a declarat: „Manualele auxiliare au fost alese de profesorii institutori împreună cu părinţii elevilor, după o evaluare iniţială de două săptămâni, oferta de manuale fiind variată, alegerea făcându-se în funcţie de nevoile clasei şi, nu în ultimul rând, în funcţie de preţul de achiziţie”.
Aceasta a mai declarat că manualele auxiliare sunt o idee foarte bună, deoarece pregătesc elevii pentru clasa I, mai ales că mulţi dintre ei nu frecventau grădiniţa. Lucrul cu manualele se face intercalat cu jocurile de socializare şi de verbalizare, rezultatul încântându-i atât pe copii, cât şi pe părinţi.
Manualele alternative, variate şi atractive
Conform învăţătoarei Camelia Maftei, de la aceeaşi unitate de învăţământ, manualele respectă foarte bine particularităţile de vârstă, copiii învaţă bine după ele, sunt disciplinaţi la lucru şi fiecare încearcă să completeze caietul auxiliar astfel încât să arate cât mai frumos.
O părere asemănătoare are şi învăţătoarea Tatiana Chindriş, de la Şcoala Generală Nr. 3 Suceava, care spune că „elevii lucrează uşor şi plăcut din manuale, exerciţiile fiind variate şi atractive, ei lucrând după ceva asemănător şi la grădiniţă. Au fost achiziţionate doar manualele aprobate de Ministerul Educaţiei, în număr de patru, şi care au un preţ accesibil, acesta fiind, cu aproximaţie, de 10 lei fiecare”.
Învăţătoarea Ioana Ciornei, de la aceeaşi şcoală, s-a arătat încântată de caietele auxiliare, deoarece cu ajutoru