Angajaţii sunt cheia succesului unei companii sau instituţii, a declarat joi guvernatorul Mugur Isărescu, în cadrul conferinţei "Cultura instituţională - Elemente cheie în susţinerea performanţei", găzduită de Banca Naţională a României (BNR).
"Studiile comparative asupra companiilor şi instituţiilor de succes arată fără echivoc că diferenţa dintre eşecul şi succesul unei companii este dată de capitalul uman. La banca naţională, acesta este esenţial", este de părere guvernatorul Mugur Isărescu.
În opinia sa, valorile esenţiale ale băncilor centrale din Europa trebuie să fie independenţa, stabilitatea, integritatea, eficienţa şi profesionalismul.
"Diferenţa o face personalul care ar trebui să îndeplinească toate condiţiile. El, la rândul său trebuie să fie independent, eficient, responsabil, să aibă integritate morală, profesională. Profesionalismul este cheia de boltă în cultura instituţională a băncilor centrale", a declarat Isărescu.
Pentru ca activitatea unei companii sau a unei instituţii să se desfăşoare în condiţii bune, credinţele, valorile şi comportamentele membrilor trebuie să fie închegate, a mai apreciat el.
Cum se putea căsători un burlac din banca naţională în 1939: Soţia trebuia să treacă anumite teste
"După cutumă, apare norma. Cine are curiozitatea să studieze istoria, în 1939, norma de comportament a băncii naţionale avea 1.000 şi ceva de pagini. Un capitol întreg era despre căsătorie, cum se putea căsători un burlac din banca naţională", a spus guvernatorul care a precizat că, potrivit normei, viitoarea soţie trebuia să fie trecută prin nişte teste.
Guvernatorul BNR a mai vorbit despre schimbările în ceea ce priveşte cultura băncilor centrale din lume.
"Băncile centrale s-au înfiinţat ca nişte instituţii ale statului, care să finanţeze statul şi acum au interdicţia de a finanţa direct bugetul st