Cei 4,7 milioane de clienti ai companiilor de pensii private obligatorii (pilonul II) trebuie sa isi verifice cutiile postale saptamana aceasta, deoarece urmeaza sa primeasca prima scrisoare de informare de la fondurile la care au aderat, care le va arata cati bani s-au adunat in conturile lor de pensie si cat au castigat sau pierdut din investitiile realizate de administratori.
Pana la data de 15 aprilie, adica miercuri, fondurile trebuie sa le trimita aceasta scrisoare clientilor lor, potrivit legislatiei in vigoare, aceasta fiind sigura informare gratuita pe an cu privire la situatia contului de pensie. La un cost al scrisorii de 2-3 lei, rezulta ca intreaga operatiune de informare presupune cheltuieli totale pentru aceasta piata de 9,4-14,1 mil. lei (2,2-3,4 mil. euro).
"Scrisorile trebuie trimise pana pe data de 15 aprilie, dar ar putea aparea intarzieri in primirea lor in functie de Posta. Clientii isi pot verifica situatia contului si pe site-ul nostru, dar am observat ca numai aproximativ 5% din ei folosesc aplicatia online pentru verificarea contului", a declarat Marius Ratiu, directorul general al fondului de pensii BT Aegon, cu aproape 147.000 de clienti.
Alti administratori care detin aplicatii on-line prin intermediul carora clientii lor pot verifica situatia conturilor de pensie sunt ING, Allianz-Tiriac, BCR, Omniasig si Eureko.
Din scrisoarea pe care o vor primi de la fondurile de pensii in aceasta luna clientii vor afla contributiile platite lunar de angajatori in contul lor, valoarea si numarul unitatilor de fond si valoarea activului personal, adica performanta investitiilor.
"Dupa ce vor vedea cati bani le-au virat angajatorii in conturi, este posibil ca acei clienti pentru care nu s-au platit contributii sa le ceara angajatorilor sa le plateasca sumele restante", a mai spus directorul general al BT Aegon. In ultimele