Virgil Mihailovici, un reprezentant al societăţii civile, a punctat câteva dintre carenţele profesionale ale şoferului de taxi: nu respectă regulile de circulaţie, fumează şi e necivilizat.
Virgil Mihailovici, reprezentantul Asociaţiei pentru Siguranţa Rutieră, are multe lucruri să le reproşeze şoferilor care fac azi taximetrie în Bucureşti. În opinia sa, oricine a vrut s-a făcut taximetrist după Revoluţie, de aici şi greutatea de a profesionaliza acum această breaslă. „În devălmăşia care a fost după ’90, toată lumea a crezut că democraţia înseamnă altceva decât respectarea legii. Noi am permis să facă taximetrie foarte mulţi oameni. Nu existau autorizaţii, licenţe. Am luat permisul B, gata, m-am urcat pe maşină. Aşa se făcea taximetrie”, a explicat Virgil Mihailovici.
Schimbări, doar în legislaţie
El a adăugat că , în ultima vreme, lucrurile s-au mai schimnat, însă doar la nivel de legislaţie: „Statul a muncit 20 de ani ca să reglementeze această profesie. Să-i oblige să urmeze cursuri, sa ia licenţe, autorizaţii, să aibe maşina în regulă. Până au ajuns la un nivel tehnic să poată profesa. Comportamentul lor este însă a rămas o problemă”.
Mihailovici consideră că cei mai mulţi taximetrişti nu respectă regulile de circulaţie, fumează în timpul curselor deşi nu ar trebui să o facă, sunt îmbrăcaţi de parcă ar fi ieşit în curtea casei la un grătar şi nu prea respectă nicio normă care ţine de bun simţ. „S-a încercat o „educare” a taximetristului. A fost publicat un manual cu norme de comportament şi de ţinută. În mod normal toţi ar trebui să-l ştie şi să-l respecte. Din păcate, puţini sunt cei care le respectă. Mulţi nu dau doi bani pe impresia pe care i-o lasă călătorului, clientului de taxi.
„Sunt ca o haită”
Asociaţia pentru Siguranţa Rutieră spune că goana după bani îi face pe taximetrişti să nu mai ţină cont