Asigurările au reuşit să genereze cifre de afaceri în creştere, chiar şi pe timp de recesiune economică. Grupul german de asigurări Allianz a înregistrat un profit net de 1,869 miliarde de euro în trimestrul al doilea. AXA, al doilea mare asigurător din Europa, a anunţat o scădere de 39% a profitului net în prima jumătate a anului, la 1,32 de miliarde de euro.
Veniturila Allianz sunt în urcare cu 21,2% de la nivelul de 1,542 miliarde euro din perioada similară a anului trecut. Compania însă a avertizat asupra condiţiilor economice dificile.
Protiful operaţional al diviziei de asigurări de proprietate şi accident, care generează cea mai mare parte a afacerilor Allianz, s-a înjumătăţit comparativ cu trimestrul al doilea din 2008. Acesta a ajuns la 895 de milioane de euro, cauza fiind scăderea randamentului investiţiilor şi deprecierea activelor.
Analiştii estimau, în medie, un profit net de 1,61 de miliarde de euro pentru cel mai mare asigurător european. “Allianz este pregătit pentru ceea ce noi percepem drept “noua stare de normalitate”, a declarat directorul general al grupului, Michael Diekmann. Adică o piaţă care ridică permanent provocări şi dificultăţi, cu profituri structural mai reduse. Diekmann a subliniat că Allianz este bine capitalizat, iar profilul scăzut de risc permite grupului să reziste unor posibile “şocuri de piaţă”.
“În plus, afacerile noastre sunt bine diversificate atât din punct de vedere geografic, cât şi în ceea ce priveşte segmentele de piaţă. Putem astfel beneficia de relansarea industriei financiare”, a arătat el.
Allianz estimează că marja combinată proprietate/accident, care măsoară nivelul profitabilităţii, se va îmbunătăţi în semestru al doilea al acestui an datorită creşterii încasărilor din plăţi pentru înnoirea poliţelor şi atragerii de noi clienţi.
Acţiunile grupului, tranzaţionate pe bursa de la F