Siderurgiştii care produc tablă, ţevi şi alte profile metalice au anunţat că vor opera noi scumpiri în septembrie, fapt ce va conduce la creşterea costurilor din industria care prelucrează
Siderurgiştii care produc tablă, ţevi şi alte profile metalice au anunţat că vor opera noi scumpiri în septembrie, fapt ce va conduce la creşterea costurilor din industria care prelucrează aceste mărfuri. Astfel că fabricile de autovehicule, electrocasnice, instalaţii sanitare şi, în general, bunuri metalice de uz curent sau de folosinţă îndelungată vor fi practic obligate să scumpească aceste produse.
Asta pentru că, în 2008, preţul oţelului a crescut de două ori faţă de cotaţiile din 2007, majorare la care se va adăuga cea din septembrie. În aceeaşi situaţie se vor afla şi constructorii, însă ei nu vor putea transmite în preţurile caselor creşterile de cost, pentru că va fi extrem de dificil să renegocieze contractele.
De aceea, mulţi dintre ei vor fi nevoiţi să-şi mai reducă din profituri sau... să-şi închidă afacerile. În fine, costructorii de nave - şi ei mari consumatori de tablă şi profile metalice - au găsit drept soluţie salvatoare transferarea unor lucrări de pe şantierele din România către cele din Asia, unde oţelul e mult mai ieftin.
În luna septembrie, producătorii de mărfuri industriale se vor confrunta cu un nou val de scumpiri la prefabricatele metalice
Sarabanda scumpirilor oţelului părea să se oprească. Reculul cotaţiilor produselor din metal este însă prea mic pentru a mai putea fi evitate creşterile de preţ ale produselor finite.
Cea mai autorizată voce a Grupului Renault, Carlos Ghosn, semnala, în luna iunie, apropierea momentului în care scumpirea produselor siderurgice se va reflecta şi în costurile autovehiculelor livrate. "Este o chestiune de timp.
Cum poţi să nu majorezi preţurile în condi