După şase ani de la dispariţia ARO, românii vor avea din nou ocazia să-şi achiziţioneze o maşină de teren de fabricaţie autohtonă.
Primăvara lui 2010 va aduce în sfârşit la comercializare SUV-ul 4x4 de la Dacia, de departe cel mai aşteptat model al uzinei de la Mioveni după lansarea Loganului în 2004.
Primele poze ale modelului Duster au fost prezentate în urmă cu zece zile de Dacia, care a emis şi un comunicat oficial în legătură cu caracteristicile acestuia. Conform constructorului, maşina este catalogată drept una de teren, dar cu dimensiunile mai apropiate de o compactă, ceea ce ar trebui să-i confere un real avantaj în deplasarea în mediul urban. Cifrele legate de dimensiuni sunt 4,31 metri pentru lungime şi 1,82 metri lăţime, în timp ce pozele distribuite în premieră de Dacia dezvăluie o maşină robustă şi interesantă.
Aripile largi, bandoul cromat supradimensionat al calandrului, bara de protecţie masivă, garda la sol supraînălţată (peste 200 mm), pasajele roţilor bine marcate şi elementele de protecţie a caroseriei punctează puternic la impresia artistică. Pentru amatorii de off-road, trebuie ştiut că Duster va putea aborda trasee unde unghiurile de trecere sunt 30 de grade pentru atac şi 35 de grade pentru degajare. Vor fi disponibile două versiuni, una cu tracţiune 4x2, iar cealaltă cu 4x4.
Pentru varianta cu tracţiune integrală, şoferul poate selecta modul de deplasare printr-un sistem provenit de la Nissan. În mod AUTO, repartizarea cuplului între puntea faţă şi puntea spate se face automat, în funcţie de condiţiile de aderenţă. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere de motricitate sau în condiţii de aderenţă precară, o parte din cuplu este transferată punţii spate, iar în condiţii extreme cuplul este repartizat în proporţie egală, de 50%, pe fiecare punte. @