Consiliul de Administraţie al societăţii Tractorul SA a aprobat, ieri, de principiu, privatizarea prin vânzarea de module viabile. „Este doar o aprobare de principiu al vânzării modulelor urmând ca vineri, 27 octombrie, Adunarea Generală a Acţionarilor să aprobe vânzarea modulelor”, a arătat liderul sindicaliştilor de la Tractorul SA, Gheorghe Apostu (foto).
Deocamdată, strategia de privatizare a uzinei este la nivel de discuţii. Potrivit lui Apostu, s-a căzut de acord pentru încercarea vânzării la întreg a companiei, cu toate cele patru module ale sale. În cazul în care nu se va găsi niciun interesat pentru o astfel de privatizare, uzina va fi împărţită în două – fabricaţia de tractoare şi sectoarele calde. Dacă nici aşa nu se vor găsi investitori interesaţi, sectoarele calde se vor rupe în trei – forja, turnătoria de neferoase şi cea de fontă, urmând ca cele patru module să fie vândute printr-o licitaţie cu strigare.
Strategia de privatizare a societăţii Tractorul SA va trebui aprobată de Guvern printr-o hotărâre. Potrivit estimărilor lui Apostu, aceasta nu va putea ajunge pe masa Executivului mai devreme de trei săptămâni. În orice caz, spune Apostu, sindicatele vor încerca să obţină pentru angajaţi dreptul ca la privatizare să opteze pentru a rămâne salariaţi la uzină sau să fie disponibilizaţi, potrivit Ordonanţei 8, cu primirea de salarii compensatorii.
Apostu a spus că până acum ar exista opt scrisori de intenţie pentru cumpărarea modulelor. Dintre acestea, se ştie că pentru cumpărarea modulului de producţie tractoare sunt interesate Mahindra&Mahindra, Atlassib, MYO şi Interagro, iar pentru sectoarele calde s-au primit scrisori de intenţie din partea coreenilor de la Doosan şi de la o companie belgiană care furnizează piese pentru Renault şi chiar din partea Renault.
Gheorghe Apostu susţine că, până la sfârşitul anului, nu va avea lo