Din cauza pierderilor de peste jumătate de miliard de euro pe care Airbus le-a raportat anul trecut, cei doi lideri politici par hotărâţi să facă ordine în compania europeană După
Din cauza pierderilor de peste jumătate de miliard de euro pe care Airbus le-a raportat anul trecut, cei doi lideri politici par hotărâţi să facă ordine în compania europeană
După şapte ani de management dual, francezii şi germanii şi-au împărţit în sfârşit rolurile la EADS. Noul preşedinte al Franţei, Nicolas Sarkozy, şi cancelarul german Angela Merkel s-au întâlnit ieri, la Toulouse, unde se află sediul central al subsidiarei EADS, Airbus, care produce cam jumătate din avioanele comerciale ale lumii.
Negocierile dintre guvernul francez, concernul media şi de apărare Lagardère şi compania germană DaimlerChrysler, care sunt acţionarii majoritari, s-au terminat la timp pentru ca Sarkozy să poată anunţa noua structură de management. Francezul Louis Gallois va fi singurul director executiv al EADS, iar germanul Tom Enders va ocupa în schimb poziţia de director executiv al Airbus. Până acum, cei doi au împărţit aceeaşi funcţie, de CEO al EADS.
Preşedintele EADS va fi Ruediger Grube, care împărţea până acum acelaşi fotoliu cu Arnaud Lagardère. Francezul Lagardère i-ar putea însă lua locul peste cinci ani.
Întârzierile la A380, motiv de restructurare la vârf
Nu o dată investitorii şi analiştii au spus că de vină pentru problemele constructorului de avioane european era tocmai acest management dual, care îngreuna mult luarea deciziilor şi comunicarea între cele două părţi, Franţa şi Germania. Acelaşi lucru l-a afirmat şi un raport al senatului francez, luna trecută.
Într-un interviu publicat duminică în cotidianul german "Handelsblatt", Merkel spune şi ea că politica nu trebuie să mai joace niciun rol în procesul de luare a deciziilor la EADS. "Este