„Adevărul“ a testat cea mai nouă generaţie a compactei Ford Focus. Este una dintre puţinele maşini care ne-au impresionat prin simplitate şi corectitudine, şi nu prin artificii tehnologice şi de confort.
Deşi toată lumea mi-a spus că voi fi plăcut impresionat de varianta hatchback, în special cu motorul EcoBoost de 1,6 litri, am rămas cu o impresie bună şi în urma testului cu varianta aspirată a motorului 1,6, aflată pe un model arătos despre care aş fi putut să jur că este conceput ca un sedan de sine stătător. Focus în această variantă aduce un plus de stabilitate, care este de preţuit în condiţiile actuale de drum.
Motorul cu patru cilindri în linie oferă 105 CP şi un cuplu maxim de 150 Nm. Cifre deloc impresionante pe hârtie, dar, totuşi, propulsorul îşi face treaba destul de bine, mai ales în treptele inferioare. Din păcate, pentru acest model a fost aleasă cutia cu cinci rapoarte, care, deşi este precisă şi bine etajată, te face să regreţi enorm că nu ai încă o treaptă în plus.
Focus are în gamă şi o transmisie manuală cu şase trepte, la fel de precisă şi de bine etajată, dar cu rapoarte mai bune. Deşi nu sunt un mare fan al motoarelor pe benzină (din cauza consumului), am reuşit să obţin un consum de 8,5 litri în mediul urban.
Instrumentarul de bord şi consola centrală au căpătat forme şi finisaje interesante
Un interior generos
În ceea ce priveşte comportamentul trenului de rulare, noua generaţie Focus este la ani-lumină faţă de precedenta. Suspensia îi mulţumeşte atât pe cei care vor confort, cât şi pe cei care caută o oarecare rigiditate. Direcţia este precisă, iar maşina răspunde prompt la comenzi.
Designul este la o primă vedere unul destul de comun, însă modelele Focus relevă diferite linii şi detalii de design captivante pe măsură ce sunt privite mai cu atenţie. Partea spate mă duce