Taxa de poluare a dublat numărul înmatriculărilor de maşini vechi Şoferii din Iaşi, Bacău, Suceava şi Botoşani preferă maşinile rulate în Germania, pentru care plătesc de două
Taxa de poluare a dublat numărul înmatriculărilor de maşini vechi
Şoferii din Iaşi, Bacău, Suceava şi Botoşani preferă maşinile rulate în Germania, pentru care plătesc de două ori mai puţin decât pentru un autoturism nou.
Autoturismele abandonate de occidentali împânzesc străzile din Moldova într-un ritm ameţitor. La târgul din localitatea suceveană Cumpărătura, unde sunt expuse zilnic câteva sute de maşini, automobilele fabricate în Occident la începutul anilor "90 domină oferta. La mare căutare sunt modelele Golf 2 sau 3 ale producătorului german Volkswagen.
"La o maşină din 1992 taxa de poluare este de circa 150 de euro, în timp ce pentru o maşină din 1995 taxa creşte deja până spre 400 de euro", a explicat Daniel Bortilă, comerciant de maşini second-hand. Astfel, un Golf 3 din 1993 ajunge la 2.500 euro, adică de trei ori mai ieftin decât un autoturism nou.
Se vând ca pâinea caldă
La Bacău, târgul de maşini din cartierul Şerbăneşti a devenit neîncăpător pentru vânzători. Din acest motiv, autoturismele second-hand sunt expuse în mai multe zone din oraş, cum ar fi parcarea din faţa Stadionului Municipal. Mai mulţi samsari de autovehicule au început să facă curse regulate în străinătate.
"Mă duc o dată pe lună în Germania şi aduc maşini. Cam trei-patru bucăţi. Unele pe comandă, iar altele la inspiraţie", ne-a declarat băcăuanul Andrei Cazacu.
Acesta cunoaşte foarte bine mersul pieţei. "Dacă aduci maşini mai rulate şi le dai ieftin, scapi uşor de ele. Dacă ţii la preţ şi aduci modele mai noi, o dai în două-trei săptămâni", mai spune Cazacu.
300 de cereri de înmatriculare pe zi
Explozia de maşini vechi s-a simţit cel mai bine la