La noua ani dupa ce a fost preluata de catre Renault, Automobile Dacia traverseaza cea mai "neagra perioada" din istoria sa si inchide pentru jumatate de luna uzina de la Mioveni.
Pierderile sau mai degraba reducerile de costuri aduse de oprirea productiei nu au fost inca estimate de reprezentantii Dacia. In schimb, valoarea automobilelor ce nu vor fi produse in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie este estimata la mai mult de 210 milioane de euro, considerand o productie zilnica de 1.050 de automobile si un pret mediu de 8.500 de euro.
Motivatia inchiderii uzinei pentru 17 zile a fost, ca si in cazul producatorilor vest-europeni de automobile, nevoia de corelare a productiei cu cererea reala a pietelor, cerere afectata de criza financiara mondiala.
"Din cauza scaderii brutale a pietelor auto, desi este un succes atat la export, unde isi creste cota de piata, cat si in Romania, Dacia se vede nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie - 7 decembrie 2008", informeaza Dacia.
Potrivit cifrelor Dacia, piata auto mondiala a scazut cu 9% in luna octombrie, iar in aceeasi perioada adancirea crizei financiare a determinat o reducere "dramatica" a pietei auto europene, vanzarile scazand cu 30% pe plan local la mai putin de 24.000 de unitati, 40% in Spania, 23% in Marea Britanie sau 19% in Italia.
Ca si catalizator al scaderii vanzarilor pe plan intern (unde in octombrie a comercializat 6.664 de masini, in scadere cu 27%), Dacia mentioneaza si modificarea taxei de poluare, care a permis in primele noua luni ale anului inmatricularea a mai mult de 168.000 de automobile rulate.
"Viitorul parlament ar trebui sa faca o prioritate din corectia taxei de poluare, care sa tina cont de normele europene, pentru ca actuala formula respecta criterii care nu au fost macar impuse", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dac