Intr-o lume a televiziunii digitale, streaming-ului video si iPod-urilor, radioul risca sa ramana de caruta. Insa ultimul studiu de audienta, consultat de The Guardian, ne arata ca suntem mai indragostiti de radio ca niciodata. Atata doar ca nu il mai ascultam sub aceleasi forme ca inainte.
Dupa ce a supravietuit, in anii 1980, dezvoltarii canalelor de muzica precum MTV, radioul este acum impins de la spate de revolutia digitala, cu aproape 12 milioane de ascultatori – 26% din adultii din Marea Britanie – accesand frecventele via radioul digital, televiziunea digitala sau Internetul.
Aproape 4,4 milioane de britanici asculta radio la telefonul mobil, in crestere cu 25% fata de anul trecut. Dintre acestia 1,8 milioane au varsta cuprinsa intre 15 si 24 de ani. “In acest mediu al platformelor multiple este absolut vital pentru statiile de radio sa isi ofere continutul pe cat mai multe platforme se poate”, a declarat Paul Jackson, director executiv al Virgin Radio, primul radio care s-a lansat pe platforma de telefonie mobila 3G, in 2005.
Alte 2,7 milioane de persoane asculta radioul sub forma podcast-urilor, descarcate pe iPod-uri sau MP3 playere, comparativ cu cei 1,9 milioane, anul trecut.
“Radioul ramane aproape de inima consumatorilor din Marea Britanie, in ciuda atractiilor generate de alternativele digitale si mobile”, a declarat Andrew Harrison, director executiv al corpului de comert pentru radiourile comerciale din Marea Britanie, Radio Centre. “Telefoanele mobile si Internetul reprezinta o noua oportunitate de ascultare. Tehnologia permite ca consumul de radio sa aiba loc acasa, in timpul unei plimbari, in baie, in masina sau in bucatarie”, a spus Harrison.
De ani de zile, conducerile radiourilor comerciale din Marea Britanie se afla in conflict cu BBC, care a primit partea leului din vechiul spectru de frecvente si a dominat c