Orange, Vodafone si Cosmote, cei mai mari jucatori de pe piata de cartele prepay, ofera acum pentru clientii noi de peste doua ori mai multe minute incluse de convorbiri decat cele oferite cu opt luni in urma pentru aceleasi tarife.
Concurenta dintre Orange, Vodafone si Cosmote pe segmentul de cartele prepay - cea mai volatila baza de clienti din telefonia mobila, in care veniturile sunt de sapte ori mai mici decat pentru abonati si astfel volumul vanzarilor este cheie - a capatat valente dramatice in acest an, operatorii ajungand sa ofere dupa opt luni mai mult decat dublu in minute incluse de convorbiri pentru acelasi tarif.
Astfel, promotiile derulate in prezent de operatori inainte de sarbatorile de iarna - un sezon cheie pentru vanzari - arata ca un client nou pe segmentul prepay obtine acum cel putin de doua ori mai multe minute de convorbiri in reteaua operatorului platind acelasi tarif ca in aprilie 2008.
De asemenea, din analiza ofertelor celor trei operatori - care se aflau pe piata prepay si in aprilie 2008 - rezulta ca liderii pietei, Orange si Vodafone, au operat modificari semnificative in oferta, majorand numarul de minute incluse pentru convorbirile in retelele proprii, dar si catre alte retele din Romania sau strainatate.
Astfel, daca in aprilie 2008 Orange oferea pentru 4 euro pe luna o optiune care asigura 60 minute nationale sau 180 de minute in retea, acum operatorul ofera pentru aceeasi suma 400 de minute si 400 de mesaje in retea si 40 de minute nationale. De asemenea, pentru o suma de 6,5 euro pe luna Orange ofera acum 800 de minute si 800 de mesaje in retea, plus 80 de minute nationale cu 6,5 euro/luna.
Modificarile sunt sensibile si in cazul Vodafone, al doilea jucator de pe piata. Daca in aprilie 2008 Vodafone oferea pentru trei euro pe luna o optiune de 150 de minute in retea, acum operatorul asigura cl