Majoritatea intreprinderilor mici si mijlocii se confrunta cu o scadere a vanzarilor intre 21% si 50% din cauza crizei economice, conform unui studiu realizat in luna iunie de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNCGIMM).
„Peste 90% dintre firmele intervievate au raspuns ca au avut vanzari mai mici in acest an. Dintre acestea 27% au avut afaceri diminuate cu pana la 20%, 53% cu 21%-50%, iar 20% cu peste 50%. Este o problema la nivel national avand in vedere ca 98% dintre firmele din Romania sunt IMM-uri", a spus Aurel Saramet, presedintele FNGCIMM.
Razvan Ciuculin, director general al Baby Design, firma care comercializeaza mobilier pentru copii si care anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri de peste 650.000 de euro, spune ca efectele crizei financiare se resimt in afacerea lui. „In primul semestru, cifra de afaceri a scazut cu circa 35%, iar acest fapt s-a datorat si inchiderii a doua magazine in Sibiu si in Bucuresti care nu mergeau. Noi suntem legati de mersul pietei imobiliare, care in prezent este blocata. Pana la sfarsitul anului speram sa nu avem o scadere a cifrei de afaceri mai mare de 35%", spune Ciuculin. El spune ca introducerea impozitului forfetar este o alta masura care pe termen lung ii afecteaza afacerea. „Chiar daca platim lunar putin, circa 700 de lei, in timp se aduna niste sume importante pentru noi mai ales in perioada de criza".
Si Dragos Sabaran, managing partner al firmei Glassworks care produce mobilier din sticla si ofera consultanta in amenajarea spatiilor, spune ca vanzarile in luna iunie s-au redus cu 38% fata de perioada similara a anului trecut. „In principal, marile companii cu care am lucrat au renuntat anul acesta la proiecte si deci au scazut comenzile catre noi. In schimb, segmentul de clienti mici si mijlocii se mentine la parametrii de anul trecut. Totodata, clientii ne cer sa ii a