O parte dintre dealerii auto prezenti pe piata locala au demarat negocierile cu organizatorii Salonului Auto de la Bucuresti (SAB), dar nu au luat decizia concreta de a participa.
Editia din acest an a Salonului Auto International de la Bucuresti (SIAB) organizata de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a fost amanata pentru 2011, ca urmare a faptului ca piata auto a scazut cu aproape 60% in prima parte a anului, lucru care automat a declansat operatiuni de reduceri de cheltuieli in cadrul centrelor auto.
Cu toate acestea, Premium Expo, companie controlata de Sorin Radacineanu, fiul lui Liviu Radacineanu, organizatorul Salonului Auto de la Bucuresti (SAB) din anii ‘90, doreste sa relanseze acest salon, sub forma unui eveniment auto local, ale carui costuri de participare sa fie sub cele ale SIAB-ului. Evenimentul urmeaza sa aiba loc in prima parte a lunii octombrie.
„Suprafata ocupata in acest moment este de 60% auto si 30% la accesorii. De asemenea, in aproximativ zece zile vom lansa si campania media cu date despre eveniment", a subliniat Sorin Radacineanu. Costul mediu de inchiriere a unui stand in cadrul SIAB 2007 a fost cuprins intre 50 si 90 de euro pe metrul patrat, in timp ce costul necesar constructiei standului a urcat pana la 445 euro/metru patrat, potrivit organizatorilor.
In cadrul SAB&Accesorii 2009 chiria va fi de 45 de euro pe metru patrat, in timp ce costul standului va fi decis de fiecare companie participanta. Pana la editia din 2007 a SIAB, ideea de salon auto era perceputa atat de vizitatori, cat si de expozanti ca un „targ", in cadrul caruia se ofereau discounturi, iar aproape toate masinile expuse erau vandute pana in ultimele zile. In 2007, SIAB a functionat ca un salon la standarde internationale, masinile fiind doar prezentate, nu si vandute din stand.
Organizarea SAB&Accesorii 2009 es