Trustul de presă ar putea să rămână fără volume de reclame pentru că nu şi-a oficializat vânzările.Dacă aceste cifre nu vor fi prezentate la Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), Ringier riscă să rămână fără date auditate până la toamnă. Grupul eleveţian de presă Ringier, prezent în România prin „Evenimentul zilei“, „Libertatea“, „Capital“ şi mai multe reviste, ar fi trebuit să facă publice până pe 31 mai cifrele referitoare la vânzările din perioada ianuarie-martie 2009, odată cu celelalte ziare şi reviste auditate de BRAT.
Regulamentul organizaţiei care validează tirajele prevede că, de la acest termen, grupul de presă mai are la dispoziţie 15 zile calendaristice să facă aceste date publice pentru a putea fi auditate. În caz contrar, drept sancţiune, Ringier nu-şi va putea certifica cifrele până la următoarea perioadă de auditare, adică luna septembrie 2009. Acest lucru poate avea un impact negativ pentru grupul de presă, dând dovadă de netransparenţă faţă de cititori şi de clienţii publicitari.
Contactat de „Adevărul“, Constantin Popa, director de audit la BRAT, a spus că luni, 15 iunie, este ultima zi în care Ringier poate furniza datele. „Cel mai mult îl afectează pe editor faptul că nu poate să dovedească aceste date în faţa clienţilor publicitari“, a declarat Constantin Popa.
Agenţiile de media care cumpără spaţii de publicitate pe toate canalele de comunicare ţin cont, în special, de cifrele de vânzări oferite de această instituţie. Fără date actualizate, girate de această instituţie, agenţiile vor fi reticente la achiziţionarea de reclamă în paginile celor trei publicaţii.
Bogdan Prăjişteanu, Managing Director Mediaedge:cia, susţine importanţa certificării datelor de către BRAT. „Fiind un trust important din industrie, cred că Ringier are un motiv serios pentru care nu a făcut încă publice aceste