În Statele Unite, profesorii din statul Maryland nu vor mai avea voie, începând cu 28 august, să dea mesaje private pe Facebook elevilor lor.
În Virginia, deja nu mai pot fi „prieteni" pe reţelele de socializare de câteva luni. În plus, nu au voie să lea dea copiilor nici SMS-uri, decât „în cazuri urgente", în privinţa cărora trebuie să prezinte apoi superiorilor „rapoarte oficiale".
Textele de lege adoptate în cele două state prevăd explicit că nu sunt interzise comunicaţiile oficiale între profesori şi elevi, ci doar contactele prin intermediul mesageriei private asociate reţelelor de socializare. Totul vine după ce o adolescentă de 13 ani, Amy Hestir, a fost hărţuită şi apoi agresată sexual de unul dintre profesorii ei din liceu. Potrivit site-ului All Facebook, acelaşi dascăl primise titlul de „Profesorul Anului" şi preda, în virtutea bunelor recomandări, în mai multe şcoli.
O astfel de dezbatere lipseşte cu desăvârşire nu doar din România, ci şi din multe alte state europene, pe motiv că reţelele de socializare nu ar fi la fel de răspândite, dar şi pentru că, tradiţional, relaţiile dintre elevi şi profesori nu sunt la fel de relaxate ca în Statele Unite.
Şi mai important, poate, este că lipsesc şi alte dezbateri privind relaţiile dintre cele două „tabere". Un exemplu clasic: cât de corect este ca profesorii să primească la meditaţii propriii elevi de la clasă? Sau cum protejează dascălii victimele „bullying"-ului, elevii slăbuţi şicanaţi de cei mai puternici? Şirul dezbaterilor de care am avea nevoie poate fi continuat, sunt sigură, de fiecare dintre dumneavoastră.