Research In Motion (RIM), producătorul canadian al telefoanelor BlackBerry, a lansat tableta PlayBook, prin care compania intră pe o nouă piaţă, dominată de iPad, dezvoltat de Apple, relatează cotidianul american The Wall Street Journal.
Dispozitivul are un ecran de 7 inchi (17,8 cm) şi două camere HD pentru conferinţe, conexiune Bluetooth şi Wi-Fi. PlayBook nu se conectează însă direct la reţelele operatorilor de telecom. În absenţa unei reţele Wi-Fi, tableta se poate conecta la net doar prin intermediul unui telefon, prin conexiunea Bluetooth. RIM a anunţat că viitoarele versiuni ar putea să se conecteze direct la reţele 3G prin folosirea unei cartele sim dedicate, la fel ca iPad sau alte produse asemănătoare.
Oficialii RIM susţin că au dezvoltat tableta la "presiunea" clienţilor din corporaţii, astfel că PlayBook vizează în primul rând utilizatorii din mediul de business. Totuşi, notează Wall Street Journal, compania s-a ferit să spună că tableta nu ar fi destinată consumatorilor obişnuiţi, iar o serie de aplicaţii prezentate cu ocazia lansării, care gestionează fotografii, cărţi electronice sau muzică, arată că gadgetul nu va fi unul axat strict pe aplicaţii business. Amazon a anunţat de altfel că va dezvolta o aplicaţie e-reader pentru PlayBook.
PlayBook nu va rula pe sistemul de operare pentru telefoanele BlackBerry, ci pe QNX, al unei companii cumpărate de producătorii canadieni în această primăvară. QNX produce software pentru aproape orice, de la maşini la reactoare nucleare, potrivit cotidianului american. Spre deosebire de iPad, PlayBook poate rula videclipuri care utilizează tehnologia Flash.
De luna viitoare, tableta RIM va fi vândută corporaţiilor şi dezvoltatorilor de aplicaţii, iar din 2011 consumatorilor obişnuiţi. Acest lucru înseamnă că RIM va pierde sezonul sărbătorilor de iarnă, care aduce de obicei vânzări mari pe segmen