CNA a analizat, marţi, mai multe programe de teleshopping care promovează ţigări electronice, membrii Consiliului considerând fie că aceste clipuri nu pot fi difuzate pe posturile TV, fie că ele ar putea fi difuzate după ora 22.00, însă o decizie finală în acest sens va fi luată săptămâna viitoare.
Potrivit raportului de monitorizare al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), programe de teleshopping pentru ţigările electronice Clever Smoke şi Smoketronic au fost difuzate pe Antena 1, OTV, Prima TV, Kanal D, TVR 2, Acasă TV şi B1 TV.
Materialele de promovare a ţigărilor electronice difuzate au avut o durată cuprinsă între peste 4 minute şi aproximativ 15 minute.
Membrii CNA au fost de părere că, în forma difuzată de televiziuni, aceste clipuri de promovare încalcă legislaţia audiovizualului. Însă, membrii CNA nu au căzut de acord dacă aceste programe de teleshopping trebuie interzise de la difuzarea pe TV sau trebuie difuzate doar după ora 22.00.
Cristina Trepcea, membru al CNA, a fost foarte tranşantă, spunând că difuzarea pe TV a acestor spoturi trebuie interzisă. "Spotul face reclamă la fumat", a spus Cristina Trepcea.
O poziţie similară a avut şi Narcisa Iorga, un alt membru al Consiliului. "Chiar dacă face publicitate la ţigara electronică, gestul este acelaşi", a spus Iorga. Ea a mai spus că Legea audiovizualului prevede că publicitatea la ţigări este interzisă, legislaţia audiovizualului nefăcând distincţie între ţigările obişnuite şi ţigările electronice.
Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului, a spus că nu se merge din start pe ideea că nu se poate face reclamă unor astfel de produse - ţigările electronice -, însă contează modul în care se face acest lucru şi când se difuzează astfel de clipuri de promovare.
El a precizat că modul în care sunt realizate aceste programe de teleshopping - prezentându-se