La sfârşit de săptămână utilităţile şi infrastructura din Sinaia nu mai fac faţă turiştilor. Construcţiile haotice şi fără niciun fel de viziune au adus Valea Prahovei în pragul unui dezastru urbanistic. În goana după profit, s-a construit oriunde orice. Cea mai afectată de haosul urbanistic este staţiunea cea mai cunoscută din România. Sinaia oscilează acum între nobleţea Castelului Peleş şi barăcile de la periferie, între vilele vechi de patrimoniu şi culorile stridente ale noilor cartiere de blocuri. Presiunea imobiliară uriaşă este cea care, potrivit specialiştilor, a dus la această situaţie.
Defrişările ilegale pentru eliberarea terenurilor cons-truibile au făcut ca străzi întregi să o ia la vale, în urma alunecărilor de teren. În acelaşi timp, acordarea autorizaţiilor de construcţie fără niciun fel de discernământ a dus la încărcarea infrastructurii staţiunii, care nu este dimensionată pentru un asemenea grad de ocupare a terenului. Mai mult, se constată un dezechilibru în folosirea utilităţilor.
Portiţe legislative
Potrivit liderului organizaţiei „Casa Arhitecţilor”, Dan Manea, vidul legislativ a fost, alături de complicitatea autorităţilor, cauza cea mai importantă a haosului în construcţiile de pe Valea Prahovei. „Dacă dezvoltatorii imobiliari ar fi respectat Planul Urbanistic General (PUG), ar fi lucrat cu firme de construcţii autorizate şi ar fi plătit toate taxele la stat, atunci profitul acestora ar fi fost zero. S-a găsit însă o portiţă, prin care s-a reuşit să se construiască aproape oriunde şi în orice condiţii”, susţine Dan Manea.
De pildă, autorităţile au aprobat construirea unui hotel, pe strada Aosta, iar lucrările de construcţie au provocat alunecări de teren. De altfel, există suspiciuni că unii constructori ar fi falsificat studiile geotehnice pentru a putea construi în zone cu risc de a