Tocmai aţi ieşit din spital, dar sunteţi nemulţumiţi de faptul că aţi fost tratat superficial sau că vi s-au cerut bani în plus pentru serviciile prestate (mită, mai pe înţelesul tuturor)? Puteţi să semnalaţi această neregulă direct ministrului Sănătăţii. De ieri, pacienţii au la dispoziţie un număr de telefon gratuit – 0800 800 885, „instalat” de Ministerul Sănătăţii, împreună cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. Linia verde „Ce te doare?” este disponibilă de luni până vineri, între orele 8 şi 18.00 şi va fi deservită de o echipă operativă din minister.
Aceasta va înregistra apelurile şi va selecta problemele în funcţie de specific, pentru a fi ulterior transmise direcţiilor specializate. Totodată, această linie este şi pentru medici, care sunt încurajaţi să informeze Ministerul cu privire la problemele întâlnite în exercitarea profesiei: numărul cazurilor pe care le rezolvă într-o zi, condiţiile în care lucrează etc.
„Nu este o linie de pâră”
Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, subliniază că, totuşi, această măsură nu înseamnă o „vânătoare” a medicilor. Se va ţine deci cont şi de temeinicitatea acestor plângeri, de cât de reale sunt. „Am înfiinţat această linie telefonică pentru că vrem să aflăm mai repede atât problemele pacienţilor, cât şi ale celor care lucrează în sistemul medical. Vrem să sune şi omul care a stat la coadă o oră-două, deşi nu se mai putea ţine pe picioare, dar şi medicul care vede 50 de pacienţi pe zi şi nu-şi mai vede capul de treabă. Astfel, vocea pacienţilor şi a medicilor deopotrivă se va auzi la Ministerul Sănătăţii. Dar nu e o linie de pâră, e o linie de idei”, a precizat Ion Bazac.
Apeluri înregistrate
Ministerul Sănătăţii precizează faptul că toate apelurile vor fi înregistrate, iar orice formă de abuz, în sensul utilizării injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificat