Numele Romaniei a fost tarat de un producator francez in scandalul alimentar al anului, iar prejudiciul de imagine adus producatorilor locali, care incearca sa isi faca loc pe pietele externe, ar putea sa fie urias avand in vedere riscul de asociere dintre "made in Romania" si carnea de cal in mintea consumatorului european.
„Producatorul francez a fost complet incorect, a aruncat numele Romaniei in joc, stiind ca va fi repede mediatizat”, a spus pentru Wall-Street.ro, Sorin Minea, proprietarul Angst.
Potrivit lui Minea acest scandal are efecte asupra intregii industrii a carnii, iar Romania trebuie sa isi apere numele. Efectele inflamarii mediatice internationale la adresa mafiei cailor cu radacini in Romania poate avea efecte negative asupra exportatorilor locali, mai ales la nivelul utilizatorului final, care poate ajunge sa asocieze produsele din Romania cu carnea de cal si sa isi piarda increderea in „made in Romania”.
Si Carmolimp, unul dintre cei mai importanti comercianti romani de carne, descrie situatia ca pe un atac fara precedent asupra industriei romanesti.
In urma scandalului din Franta, in care doua abatoare din Romania sunt suspectate ca au comercializat produse din carne de vita care au in compozitie carne de cal, grupul Carmolimp mentioneaza ca in 2012 nu a livrat la export carne de vita, motiv pentru care carnea de cal nu ar fi avut cum sa fie gresit etichetata. De asemenea, compania a mentionat ca nu are contracte de colaborare cu Comigel sau Spanghero, iar anul trecut nu a avut livrari catre Franta.
De asemenea, reprezentantii Carmolimp considera “cel putin rusinoasa incercarea Spanghero si Comigel de a da vina pe producatorii romani: daca a plecat din Romania carne de cal, aceasta nu putea fi etichetata decat ca si carne de cal. Daca procesatorul francez a confundat carnea, atunci cu siguranta era prima zi din