Trendul descendent al pietei IT de la inceputul acestui an a generat o micsorare a volumului vanzarilor pentru toate brandurile de pe piata, insa a mentinut Epson in evolutie pozitiva din punct de vedere al cotei de piata.
"Suntem increzatori ca perioada de back-to-school (inceperea scolii) si lunile urmatoare vor impulsiona vanzarile pe toate gamele de produse", a declarat, pentru Wall-Street, Ciprian Baranga, director de marketing si vanzari Epson Romania.
Echipamentele Epson destinate publicului larg nu au inregistrat o reducere drastica a consumului pe fondul reorientarii spre echipamente mai ieftine.
"Varianta reducerilor drastice de pret nu reprezinta o optiune pe termen lung pentru nici o companie din domeniul nostru, intrucat un echipament de calitate presupune costuri de cercetare, productie si logistica pe masura, care trebuie acoperite la comercializare. Punctual insa, Epson desfasoara campanii cu pret promotional sau cu bonusuri in consumabile sau accesorii pentru echipamente", a spus Baranga.
Vanzarile de proiectoare s-au mentinut la un nivel ridicat atat in primul trimestru al anului, cat, mai ales, in lunile de vara.
Astfel, in aceste luni s-a remarcat o cerere crescuta la proiectoarele home cinema, preferatele publicului pentru a viziona intrecerile sportive de pe programele TV sau pentru a urmari filme in conditii superioare celor de la cinematograf.
Epson a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cota de piata de 37% din punct de vedere al numarului de unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de 29 procente fata de aceeasi perioada a anului 2008, dar o scadere cu 12% fata de rezultatele trimestrului precedent.
O alta gama de produse care genereaza vanzari importante sunt multifunctionalele inkjet, intrucat acestea ofera functii multiple intr-un echipament compact, usor de integrat in ambia