Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2011-2020 include, între altele, planurile guvernului de a creşte ponderea utilizării transportului în comun de către cetăţeni şi de a reduce utilizarea maşinilor individuale. Taxele sunt una dintre metodele avute în vedere pentru motivarea cetăţenilor, iar taxa pe aglomeraţie pare a fi agreată atât de autorităţile centrale, cât şi de cele locale din Bucureşti, scrie B365.ro.
Strategia este elaborată de Consiliul Interministerial pentru Siguranţa Rutieră şi prevede, între altele, "stimularea transportului public de suprafaţă şi subteran, şi descurajarea transportului motorizat individual." Aceasta este o direcţie firească, înspre care s-au îndreptat mai toate guvernele din ţările occidentale.
Pe de o parte, Strategia are în vedere creşterea atractivităţii transportului în comun, dar pe cealaltă are în vedere şi descurajarea folosirii vehiculelor la nivel individual. În acest sens, Consiliul prevede, pe lângă extinderea sistemelor de tarifare şi de colectare a taxelor pentru parcări şi încurajarea sistemului car-sharing, introducerea taxelor de congestie.
Această idee se vehiculează de ceva vreme şi la nivelul municipalităţii Bucureşti. Strategia Energetică a Capitalei prevede şi ea introducerea unei taxe de aglomeraţie. "Risipa de energie datorată ambuteiajelor în trafic va fi redusă prin introducerea unei taxe de aglomeraţie, restricţiilor privind parcarea şi măsurilor de control al traficului" - arăta documentul elaborat de Primăria Capitalei.
În vara anului trecut, Primăria Capitalei invoca din nou o taxă pe modelul londonez, de intrare în centrul oraşului."Dacă traficul din centru va creşte peste capacitatea sistemului carosabil vom lua în considerare introducerea unei taxe de acces. Mai întâi va fi introdus însă un sistem electronic de verificare a autovehiculelor prin care vom putea face o an