Documente:
Achizitii in retailul modern
(24.05.2007) JPG
Top retail
(24.05.2007) JPG
Revista Piata ofera cititorilor sai, in premiera pentru Romania, un top al retailului romanesc intocmit dupa criteriul vanzarilor totale (cifra de afaceri). Realizat pe baza rezultatelor financiare din 2006, clasamentul s-a limitat la retelele de magazine care au comunicat o cifra de afaceri ce depaseste echivalentul a 10 milioane de euro (la cursul mediu al anului 2006).
Evident, in cazurile companiilor care desfasoara activitati multiple, datele luate in calcul la Top retail 2006 se refera exclusiv la incasarile magazinelor.
Cifrele din tabelele de mai jos vorbesc de la sine, insa sunt binevenite cateva observatii.
Metro este liderul detasat al retailului modern. Urmatorii doi - Selgros si Carrefour - sunt, la randul lor, distantati fata de ceilalti. Exceptand CBA (concept strain, dar membri autohtoni), primii cinci retaileri sunt internationali, acestia cinci avand o pondere cumulata de 81% in Top 29.
Primii 10 - in care intra, pe langa CBA si RomRetail, un lant autohton detinut de un fond de investitii strain (Artima) si un retailer roman 100% (Pic) - realizeaza la un loc 90% din vanzarile Top 29.
Doua lanturi cash&carry domina copios topul, cumuland peste 50% din vanzarile primilor 29 de retaileri romani. Asta arata foarte clar cat de extins este comertul traditional.
De remarcat cresterea extraordinara a lantului Kaufland, care practic intr-un singur an s-a instalat intr-o pozitie fruntasa. Retailerul german a avut o crestere extensiva impresionanta datorata celor 14 magazine deschise in cursul anului trecut, dupa ce in ultimele doua luni din 2005 deschisese primele trei magazine din Romania.
O crestere in principal de natura extensiva a avut