Sâmbătă, la Sala Mare a Teatrului "Maria Filotti" se joacă, în premieră în această stagiune, "O scrisoare pierdută", iar duminică, la Sala Studio, piesa "Cheek to cheek". Şi vineri, tot în Sala Studio, are loc spectacolul "Decoperă-te în joacă".
Potrivit Rodicăi Antonescu, PR la Teatrul Maria Filotti din Brăila, în acest weekend, spectatorii sunt invitaţi să asiste la două comedii de excepţie. "O scrisoare pierdută" are în distribuţie şi doi actori din Ploieşti şi se joacă pentru prima dată în această stagiune.
Regizorul despre spectacol: Imposibila fugă de noi înşine...
Cel mai adesea fiinţa umană caută instinctiv, prin sofisticatul mecanism al memoriei şi al spiritului său de conservare să „uite” voit, programat momente dificile, penibile, ruşinoase din trecutul său şi uneori, chiar reuşeşte să-şi „controleze” memoria, aspirând indirect spre un model de reuşită ori de supravieţuire acceptabil, din care eşecul, compromisul, ori minciuna să dispară pur şi simplu.
Este o (până la urmă) omenească aspiraţie spre mai bun şi mai frumos, o încercare de armonie cu sine însuşi prin seducţia modelelor.
Aşa s-a întâmplat la nivelul întregii naţii (şi) după 1989, când am sperat ca cei 50 de ani de comunism nu ne-au aneantizat modelul psihic, social şi comportamental al românului dintotdeauna(dacă o fi existând aşa ceva!).
Ei bine, recursul la Caragiale este, cred eu, o temerară, obsedantă şi necesară confruntare între fiecare generaţie în parte şi între un moment istoric şi altul al românilor.
Oglinda lui Caragiale este un artefact aproape de perfecţiune, necruţătoare în detalii şi inexorabilă în concluzii.
N-are rost să ne minţim, nenea Iancu a intuit şi „formatat” odată pentru totdeauna modelul românului şi românismului.
Din cauza acestei concluzii amare (în caz de luciditate!) şi noi, artiştii ce slujim scen