În primele şapte luni, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 57,2%, iar cele de maşini rulate au crescut cu 14,4%. Înmatriculările sunt în cădere liberă. În primele şapte luni ale acestui an au fost înregistrate doar 213.716 maşini, în scădere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Recesiunea economică a lovit în plin industria auto, nu însă şi în afacerile cu maşini rulate, care încă prosperă. Astfel, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 57,2% după primele şapte luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 73.266 de unităţi.
În iulie, scădere pe linie
Înmatriculările de maşini rulate au crescut cu 14,4%, ajungând la 140.450 de unităţi, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Luna trecută au fost înmatriculate cu 50,7% mai puţine maşini noi comparativ cu iulie 2008, adică 10.613 unităţi. În acelaşi timp, numărul maşinilor uzate înregistrate a scăzut cu 69%, la 11.374 de unităţi. Faţă de luna iunie 2009, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 3,6%, iar cele de maşini rulate, cu 2,3%.
În primele şapte luni ale lui 2008 au fost înmatriculate 171.387 de maşini noi şi 122.813 maşini uzate. În luna iulie 2009, cea mai de success marcă pe piaţa second-hand a fost Volkswagen, cu 7.322 de înmatriculări de maşini rulate şi doar 571 de unităţi noi. Locul secund este ocupat de Dacia cu 6.697 de autoturisme second-hand înregistrate şi doar 4.172 de maşini noi. „Podiumul“ este încheiat de Opel, marca reuşind să „convingă“ 5.696 de clienţi de maşini rulate şi doar 587 de doritori de automobile noi.
Daewoo încă mai vinde maşini noi
Poziţia a patra este deţinută de Ford, cu 2.998 de vehicule rulate înmatriculate în luna iulie, faţă de numai 553 de unităţi noi. Ford este urmat de Renault, cu 2.247 de înregistrări de maşini second-hand şi ap