Reclame pe net, un site destinat exclusiv informaţiilor din turism, târguri în ţară şi în străinătate, vizite "educaţionale" pentru ziarişti cu plata inclusiv a diurnei pentru aceştia, emisiuni de turism la televiziunile interesate, plus CD-uri, casete şi alte pliante şi ghiduri. Scenariul risipirii banilor publici la Ministerul Turismului continuă şi în 2010 cu un buget total de 5 milioane de euro.
Elena Udrea continuă proiectele de promovare de anul trecut. În şedinţa de Guvern de la 29 ianuarie, Executivul a adoptat Programul anual de marketing şi promovare şi Programul anual de dezvoltare a destinaţiilor şi a produselor turistice. Promovarea turismului în 2010 se va desfăşura după acelaşi scenariu ca anul trecut şi are un buget alocat de 21 de milioane de lei, adică aproape 5 milioane de euro, bani care vor fi folosiţi pentru participarea la târguri internaţionale şi pentru manifestări expoziţionale.
PROMOVARE DEGEABA
Anul trecut, bugetul pentru promovare a fost de 12 milioane de euro cheltuite pe târguri, concerte, materiale promoţionale, toate cu scopul de a atrage turişti, fie ei români sau străini. Graba cu care s-au cheltuit banii şi procedurile de selecţie fără licitaţie au dus la constituirea unei Comisii de Anchetă Parlamentară, care a cerut urmărirea penală a ministrului Udrea în mai multe speţe şi a cerut Curţii de Conturi declanşarea de controale. Deşi raportul Curţii de Conturi nu este gata, Parchetul s-a grăbit să o declare pe Udrea curată ca lacrima, iar ministrul îşi vede în continuare de treabă nestingherit.
Cifrele prezentate de Institutul Naţional de Statistică demonstrează însă ineficienţa cheltuirii banului public. Anul trecut, industria de profil a pierdut 984.200 de turişti, cei mai mulţi dintre ei fiind români. Numărul turiştilor români care au ales o destinaţie autohtonă a scăzut cu 14%, ajungân