Cererea de credite a înregistrat o uşoară creştere în luna februarie faţă de ianuarie şi decembrie, însă numărul rapoartelor eliberate de Centrala Riscului de Credit (CRB) la solicitarea băncilor de a afla informaţii despre clienţii potenţiali rămâne la un nivel scăzut, de aproape 10 ori sub valoarea din 2007-2008. Băncile verifică situaţia îndatorării fiecărui client potenţial în procesul de analiză a dosarului de credit, astfel că numărul interogărilor dă o bună aproximare a cererilor de credit.
În februarie, numărul de interogări ale bazei de date a CRB pentru debitorii potenţiali a ajuns la 82.631, potrivit datelor BNR. Pe parcursul anului trecut băncile au solicitat informaţii despre 1,5 milioane de clienţi potenţiali, dar volumul lunar al cererilor a variat într-un interval foarte larg, de la 72.000 în ianuarie la peste 300.000 de interogări în octombrie. Clienţii sunt încă reticenţi în a se îndatora, astfel că cererea nu este nici pe departe la nivelul din anii de boom ai creditării, când băncile solicitau informaţii chiar şi despre un milion de clienţi potenţiali într-o lună.
Nici băncile nu sunt dispuse să dea curs oricărei cereri de finanţare şi verifică mai amănunţit fiecare client potenţial în condiţiile în care au deja probleme importante cu calitatea portofoliilor de credite. Datele CRB, organismul specializat al BNR care gestionează date despre creditele acordate de bănci, se referă numai la clienţii care au credite mai mari de 20.000 de lei sau echivalent.
Cererea de credite a înregistrat o uşoară creştere în luna februarie faţă de ianuarie şi decembrie, însă numărul rapoartelor eliberate de Centrala Riscului de Credit (CRB) la solicitarea băncilor de a afla informaţii despre clienţii potenţiali rămâne la un nivel scăzut, de aproape 10 ori sub valoarea din 2007-2008. Băncile verifică situaţia îndatorării fiecărui client potenţial î