5 Mai 1992 * ACCIDENTUL AERIAN DIN LIBIA
Referitor la articolele publicate de către ziarul dumneavoastră în numerele: 695, apărut în data de 18/19 aprilie 1992 (articolul care — surprinzător — poartă chiar semnătura domnului Redactor-Şef!) şi 698, apărut în data de 22/23 aprilie 1992, Biroul de Presă al Ambasadei Statului. Palestina la Bucureşti are onoarea de a vă solicita — prin dreptul la replică — publicarea următoarelor:
Avionul AN—24, care îl avea la bordul său pe domnul Yasser Arafat, Preşedintele Statului Palestina, împreună cu delegaţia însoţitoare şi care a aterizat forţat în deşertul libian în data de 7 aprilie a.c, este un avion înmatriculat în Guineea-Bissau şi constituie proprietatea Firmei "Guineea-Bissau Airlines", neavînd absolut nici o legătură cu nici o flotă aeriană română. Echipajul navigant al avionului era constituit din trei membri: (1) pilotul MOHAMED DARWISH, cetăţean palestinian, (2) copilotul GHASSAN YASSINE, cetăţean palestinian, de asemenea, şi (3) TUDOR GHEORGHE, mecanic de bord, cetăţean român.
Pe data de 30 martie 1992, Tudor Gheorghe încheiase un contract de muncă individual pentru a profesa pe acest avion, neîmplinindu-se decît 8 zile de activitate la data la care a avut loc accidentul respectiv.
Toţi cei trei membri ai echipajului navigant au decedat şi toţi pasagerii avionului (inclusiv preşedintele Yasser Arafat) au suferit răniri şi leziuni în diferite grade.
Dacă ziarul dumneavoastră ar fi urmărit cu atenţie ştirile care au îngrijorat în acele zile o lume întreagă, legate de regretabilul accident de avion, cu siguranţă că nu aţi fi dat publicităţii o asemenea „ştire", care se situează foarte departe de adevăr.
Cunoaşteţi, desigur, faptul că, la căutarea prin satelit a locului de eşuare a avionului (care a rămas dispărut timp de 15 ore), şi-au adus contribuţia, în egală măsură: Marea Bri