Anul trecut posturile de televiziune au atras peste 60% din bugetul total investit în mass-media autohtonă. Toate medii au înregistrat creşteri ale volumelor nete de reclamă. Cea mai mare Anul trecut posturile de televiziune au atras peste 60% din bugetul total investit în mass-media autohtonă.
Toate medii au înregistrat creşteri ale volumelor nete de reclamă. Cea mai mare creştere procentuală a fost înregistrată de publicitatea pe internet: 80%. În anul 2008, creşterea preţurilor la spaţiile publicitare tv este estimată de analiştii pieţei la 25%-40%, iar cea de la radio la 25-30%.
O veste bună pentru patronii de presă, agenţiile de publicitate şi, nu în ultimul rând, pentru jurnalişti: consumul de spaţii publicitare (tv, presă, radio, outdoor şi online) a depăşit în anul abia încheiat pragul de 500 milioane de euro. Estimările firmei de consultanţă Media Hub arată că volumul net se situează între 520 şi 560 milioane de euro.
Pentru 2006, totalul estimat se ridică la 420 milioane de euro, conform aceleiaşi surse. Dacă luăm valoarea maximă estimată de Media Hub, putem spune că piaţa media a crescut anul trecut cu 33%.
Sorin Doru, General Manager Media Hub, explică motivele care au dus la majorarea volumului de publicitate: "În primul rând, creşterile s-au datorat inflaţiei de media la televiziune şi radio. Aici, oferta este limitată şi, în consecinţă, cererea mare de spaţii publicitare a condus automat la creşteri semnificative de preţuri." Sorin Doru adaugă concurenţa acerbă în interiorul unor categorii (serviciile financiar-bancare, telecom, auto, bere) şi apariţia/dezvoltarea de noi categorii (pensiile private).
Inflaţia (creşterea preţurilor) pe tv s-a situat între 25 şi 45%, în funcţie de bugetul clientului, vechimea sa în lumea publicităţii, capacitatea de negociere a agenţiei sale de media şi de poziţia în piaţă a sta