In timp ce piata de publicitate pentru publicatiile tiparite va scadea anul acesta cu 50%, de la in jur de 82 de milioane de euro anul trecut la aproape 40 mil. euro in 2009, consumul de ziare si reviste a scazut si el per total, cu cateva exceptii, unde vanzarile au crescut semnificativ, potrivit datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor.
Dintre cotidienele de calitate, singurul care a inregistrat o crestere atat in privinta tirajului, cat si in privinta vanzarilor a fost Adevarul, cotidianul editat de grupul Adevarul Holding crescand la vanzari de 114.158 de exemplare in trimestrul al treilea al acestui an, fata de 37.091 de exemplare in trimestrul al treilea al anului trecut.
Aceasta majorare importanta a fost cauzata de decizia managementului companiei de a oferi din toamna 2008 carti din literatura romaneasca si cea internationala la preturi foarte mici.
Ideea inserturilor de carti (utilizata pentru prima data in Romania in toamna 2006 de Cotidianul) a majorat si vanzarile ziarului Jurnalul National, editat de trustul Intact, care a crescut de la 54.793 de copii vandute intre iulie-septembrie 2008 la 56.059 de copii vandute in trimestrul al treilea al acestui an.
Pe de alta parte, cele mai importante scaderi au fost la Evenimentul Zilei si Cotidianul, ziare care in ultimul an au trecut prin importante schimbari de management. De exemplu, la inceputul lui august conducerea Cotidianul a fost preluata de catre Cornel Nistorescu, ceea ce a dus la modificari editoriale si la un val de demisii.
Ziarele de sport au inregistrat scaderi semnificative in trimestrul al treilea al acestui an, atat din cauza crizei care i-a facut pe oameni sa renunte la cumpararea de ziare si reviste, dar totodata perioada comparativa din 2008 a fost imediat dupa Campionatul European de Fotbal si a cuprins Jocurile Olimpice de la Beijing, evenimen