Cursa reducerilor de costuri a ajuns si in parcurile auto ale marilor companii, astfel ca numarul de kilometri parcursi zilnic a fost redus, potrivit companiilor de leasing operational si management de flote.
"Categoric utilizarea masinilor din parcuri a fost redusa. Toate companiile isi reorienteaza cheltuielile in functie de venituri, iar unele dintre ele chiar renunta la masinile achizitionate in ultima perioada. Procentul lor este deocamdata de pana la 3%, dar semnalele arata ca acesta va mai creste", a declarat Daniel Ivan, director general al Fleet Management Services (FMS), companie ai carei clienti sunt firme precum Perfetti van Melle, Bricostore, Robert Bosch sau Buderus Romania.
In cazul companiilor de distributie sau al celor cu un numar mare de agenti de vanzari numarul kilometrilor parcursi lunar ajunge la un nivel similar cu cel din aceeasi perioada a anului trecut.
"Avem in continuare acelasi grad de folosire al automobilelor pentru ca vorbim de agenti de vanzari care trebuie sa circule cel putin la fel de mult pentru a isi mentine comenzile la acelasi nivel", a declarat Dudy Perry, director executiv al Sixt New Kopel.
Compania lucreaza cu firme precum Pepsi, URBB, Elite, E.ON Moldova, Millennium Bank, iar reprezentantii URBB confirma faptul ca in vanzari nu s-au operat modificari in scopul reducerii costurilor. In cazul imbuteliatorului Tuborg, primele modificari au vizat echipa de management.
"Limitarea consumului de combustibil sau de kilometri parcursi se face diferentiat in functie de cat de departe locuieste fiecare manager de locul de munca. Astfel, daca un manager locuieste la 20 de kilometri de sediu, are o limita de aproximativ 100 de kilometri pe care ii poate parcurge intr-o zi, ceea ce anul trecut nu se intampla", a declarat Shaine Shachar, presedintele URBB.
El a adaugat ca aceasta masura nu a fos