Dezvăluit cu o săptămână înaintea feeriei de la Frankfurt, conceptul Smart FourJoy se debarasează de cele patru portiere, renunţând de asemenea la montantul central şi la lunetă, în vreme ce din plafon a mai rămas doar o ramă decupată.
Consolele au fost împinse mult spre extremităţile caroseriei iar dimensiunile compacte ( 3.494 mm lungime, 1.978 mm lăţime şi 1.494 mm înălţime) îi conferă Smart-ului FourJoy manevre de întoarcere completă de pe loc, dintr-o singură mişcare, pe o rază de doar 9 metri.
Stilistic, maşina nu se îndepărtează de predecesoarele serii de concepte precum Smart ForSpeed, ForVision, Smart For-us ori Smart ForStars, partea frontală fiind oarecum familiară iar stopurile paralelipipedice cu unghurile îndulcite au pe interior forme cu matrici LED concentrice.
Scaunele frontale reduse la minimum sunt stilizate puternic precum scheletul unei sculpturi abstracte ce aparţine artei moderne, asta în timp ce din bancheta spate a rămas doar o concavitate decupată pe interior şi în partea superioară.
Propulsia este asigurată de un motor electric cu magnet permanent având o putere de 74 CP, propulsorul trăgându-şi seva din bateriile de acumulatori Litiu-Ion cu o capacitate de 17,6 kWh. Acestea se încarcă complet de la o priză casnică în şapte ore sau în varianta ultra-rapidă, de la o reţea de alimentare publică de mare putere printr-un cablu cu un conector special, într-un timp ce imobilizează maşina vreme de mai puţin de o oră.
Studiul translatează cu succes designul unic şi plăcerea condusului unui citycar precum ForTwo unui model compact cu patru locuri dimensionat generos.
De la lansarea sa în 1998, Smart a revoluţionat conceptul de deplasare urbană, exploatând la maximum, graţie dimensiunilor sale mignone, spaţii pe care alte citadine nu le pot utiliza.