Modelul care împarte aceeaşi platformă cu Kia cee'd a primit în 2010 o uşoară restilizare, prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva. În principiu, modificări mai importante au apărut la grila frontală, ambele bare de protecţie, proiectoarele de ceaţă, garnitura cromată care înglobează sigla firmei coreene şi la pragurile laterale. Sub capotă, i30 are acum două motorizări pe benzină şi una pe motorină.
O piaţă aflată într-o continuă mişcare i-a determinat pe responsabilii Hyundai să caute rapid modalităţi de a a-şi consolida poziţia. Aşa se explică faptul că, la numai doi ani de la lansarea versiunii de bază, i30 a primit în acest an un facelift menit să atragă în principal clienţi din spaţiul european, tot mai devotaţi în ultimii ani ideii de compacte ieftine. De fapt, succesul conceptului respectiv a fost puternic probat în ultimii ani tocmai de "verişoara" Kia cee'd, cele două maşini împărţind acelaşi şasiu, dar şi numeroase alte elemente de caroserie.
Motorizările sunt acum în număr de trei, dintre care două pe benzină şi un diesel. Fanii "benzinarelor" au de ales între un DOHC 1,4 (109 CP) şi 1,6 DOHC (122 CP), în timp ce varianta pe motorină este 1,6 CRDi cu 115 CP, ultima lucrând cu o transmisie manuală în şase trepte, faţă de numai cele cinci rapoarte ale cutiei de pe cele pe benzină. Modelul testat a fost echipat cu motorizarea diesel, aşa că la el ne vom referi mai departe.
La modul concis, motorul diesel cu care este echipat i30u (cum este denumit oficial facelift-ul) este o realizare notabilă. Oferind un cuplu de 255 Nm, care sunt suficienţi pentru greutatea şi dimensiunile maşinii, ea are viaţă sub capotă, dar faptul că trebuie s-o accelerezi puţin ca să beneficiezi de momentul maxim poate incomoda în anumite ipostaze, de exemplu în depăşiri. Transmisia manuală este bine ajustată pe parametrii motorului, cu rapo