Aproximativ 20.000 de apeluri false sunt înregistrate, lunar, la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale din judeţ. „Clienţii fideli“ ai acestui joc pun în pericol operativitatea preluării cazurilor reale de urgenţă şi intervenţia rapidă a echipajelor Ambulanţei, Poliţiei, Pompierilor sau ale Jandarmeriei.
Statisticile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că albaiulienii nu au înţeles încă faptul că apelarea în glumă a numărului 112 poate pune în pericol viaţa sau proprietatea unor oameni care au într-adevăr nevoie de ajutor. Statisticile arată că cele mai multe apeluri false au fost înregistrate în judeţul Alba în luna ianuarie 2009, când s-au format peste 30.000 de astfel de apeluri. În iulie 2009 numărul acestora a scăzut cu circa 10.000. Faţă de aceeaşi perioadă a anului, trecut numărul apelurilor false a scăzut cu aproximativ 7.000 de apeluri.
112 triază apelurile
Cu toate că statisticile STS arată că apelurile false sunt constante în judeţul Alba, cele care ajung la serviciile solicitate sunt mult mai mici. Medicii de la Ambulanţă sunt cel mai des solicitaţi prin numărul de urgenţă 112. „Apelurile sunt triate de echipajele de la 112 care, cu tehnica din dotare, pot localiza persoana care apelează şi numărul“, a declarat managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă, Marius Şuluţiu. Potrivit acestuia, apelurile false care ajung la Serviciul de Ambulanţă sunt în medie circa patru pe lună, în condiţiile în care înainte să existe numărul unic de urgenţă acestea erau aproximativ 20.
Operatorii de la 112, înjuraţi
Echipajele serviciului fac faţă solicitărilor, iar cazuri în care o persoană să aibă de suferit din cauza acestor alarme false nu au fost. „Până acum, pagubele în astfel de situaţii au fost doar de ordin material. Consumăm benzină şi timp pentru a ne deplasa în locaţiile în care suntem solicitaţi“, a mai adăugat Mari