Evoluţia pieţei auto în 2014 păstrează o aură de mister. Dacă în anii anteriori cei mai mulţi dealeri şi importatori se grăbeau pe final de an să anunţe estimări pentru anul următor, acum toată lumea este reţinută.
MODIFICAREA TAXEI DE POLUARE ŞI TRANSFORMAREA ACESTEIA ÎN TIMBRU DE MEDIU, limitarea deductibilitaţii şi intrările masive de maşini la mâna a doua sunt doar o parte dintre factorii care au tras în jos vânzările de automobile noi şi în 2013, al şaselea consecutiv de scăderi. „Rezultatele pieţei auto locale din acest an au fost influe-nţate de legislaţia României şi de politicile fiscale.
Limitarea deduc-tibilităţii costurilor şi a TVA-ului a avut o influenţă puternică asupra vânzărilor de maşini către persoane juridice, care în acest moment reprezintă 80% din piaţă„, este de părere Alexander Milanov, directorul general al BMW Group România. Cel mai dezbătut subiect din acest an a fost modificarea taxei de poluare în timbru de mediu, ce a redus puternic taxa pentru înmatriculările de maşini vechi încurajând practic importul de rable.
Pe de altă parte, încă de la începutul anului taxa, indiferent de formă, a fost aplicată şi la prima tranzacţie cu maşini pentru care nu s-a plătit nicio taxă de primă înmatriculare. În această categorie au intrat atât maşinile înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi cele din 2009, când automobilele cu motoare sub 2,0 litri au fost scutite de la plată.
NOUL SISTEM DE TAXARE A ADUS MAI MULTĂ BIROCRAŢIE, CARE A CRESCUT DIFICULTATEA PROCESULUI DE A VINDE O MAŞINĂ LA MÂNA A DOUA ATÂT DE MULT ÎNCÂT INDIRECT ACEST PROCES A AFECTAT IMPLICIT VÂNZĂRILE DE MAŞINI NOI. În plus, introducerea unei noi taxe pentru maşinile cu motoare de peste 3,0 litri a contribuit şi mai mult la crearea unui climat de nesiguranţă care a descurajat achiziţia de maşini noi„, a spus Milanov. El a subliniat că „s-a put