Maşinile de colecţie reprezintă un segment de piaţă care sfidează criza, ba din contră creşte cu ajutorul ei. Casele de licitaţii au oferte cu maşini de colecţie din ce în ce mai variate, în timp ce valoarea acestor bijuterii pe patru roţi a crescut cu aproape 400% în doar 10 ani, aproape la fel ca aurul, conform unui raport al Financial Times.
În aceste condiţii "Monaco Motor Legend", un eveniment de referinţă pe piaţa mondială a maşinilor rare, care face parte din cadrul Salonului Auto de la Monaco, se anunţă a fi unul de mare succes şi în acest an. În perioada 4-7 aprilie principatul de pe Coasta de Azur va fi gazda a câtorva zeci de modele exclusiviste, a căror valoare se calculează în zeci sau chiar sute de mii de euro.
Unul din românii care au participat în cadrul unui astfel de eveniment, mai exact la competiţia maşinilor istorice de la Monte Carlo, este Georgios Ladopoulos, colecţionar de maşini clasice. "Este mult galmour la un eveniment de asemenea amploare, multă lume interesată de maşini rare [n.r. mai ales clienţi cu posibilităţi]. Este fabulos!"
Astfel de evenimente sunt însă nişte mici rotiţe într-un mecanism mult mai amplu, o piaţă de nu mai puţin de 55 miliarde de dolari, conform Le Figaro. Atât valorează piaţa maşinilor de colecţie la nivel mondial, iar această sumă este în continuă creştere. Nu este însă de mirare având în vedere că doar aurul a reuşit să se scumpească în ultimii zece ani mai mult decât maşinile de colecţie.
Spre exemplu până şi în România, ţară în care încă nu putem vorbi de o piaţă a maşinilor rare clar definită, un Porsche 911, model 1967 costă de 3-4 ori mai mult decât înainte de a începe criza, după cum ne spune Ladopoulos. "Acum cinci ani costa doar 20.000 de euro un astfel de model." Cel mai scump model vândut de el până acum în România a fost un Jaguar XK120, de peste 100.000 euro.
Vezi şi FOT