Probabil facilitatea cea mai remarcabila a iPhoneului, lansat acum cinci ani, este ceva ce nici nu a avut la debut. Nu a fost browserul Web. Nu a fost ecranul touch screen. Au fost aplicatiile, sutele de mii de aplicatii ce gigantul american a reusit sa atraga, in timp, in magazinul propriu, model “copiat” ulterior si de concurenta.
Prima oara cand am atins un iPhone, in 2007, am fost placut impresionat si chiar mai mult de atat insa am ezitat sa il cumpar considerand ca, pana la urma, nu vine cu ceva cu adevarat remarcabil in plus fata de telefoanele deja existente pe piata, cu tastatura QWERTY sau numerica. Un an mai tarziu, un prieten mi-a aratat insa App Store si deja miile de aplicatii disponibile.
iPhone-ul va ramane in istorie nu pentru ecranul tactil, modulul GPS sau browser cat pentru faptul ca a reusit sa convinga zeci de mii de dezvoltatori web de pe tot Pamantul, inclusiv Romania, sa investeasca in aplicatii pe care ulterior sa le incarce pe magazinul de aplicatii al gigantului american.
1. Cate aplicatii folosesti saptamanal, de pe terminalul tau mobil? Peste 50 Intre 30 si 50 Intre 20 si 30 Intre 10 si 20 Sub 10 aplicatii Nu folosesc nicio aplicatie Aplicatii ca model de business. Aplicatii ca identitate, ca distractie, ca spirit independent. Pana la urma, Apple a venit doar cu ideea si mii de programatori si web designeri au imbratisat-o aproape imediat. Si astfel, Apple si App Store au devenit scanteile care au marketat si prezentat ideea de aplicatii si un model viabil de business pentru vanzarea de software.
In urma cu cinci ani, cand Steve Jobs a prezentat si lansat primul iPhone, terminalul avea aplicatii preinstalate dar si “loc lipsa” pentru ceea ce avea sa fie completat ulterior, la alegere, cu aplicatiile alese de clienti. Nu exista insa App Store si Apple nici nu il anuntase.
Cu toate ca unii concuren